El passat dia 6 de setembre vam veure publicat que es reduïen horaris, parades i freqüències de la línia circular de l’autobús de Salt. Sembla ser que els números no surten per la manca d’usuaris, diuen. Des d’Independents per Salt considerem indignant tant la mesura, com els arguments, com la forma d’assabentar-nos-en després d’haver insistit tant a promoure l’ús de l’autobús sense cap cas del govern saltenc.
Quan es posa una línia d’autobús hem de pensar que es vol fomentar l’ús del transport públic, que es vol donar una resposta a les necessitats de mobilitat sense necessitat del vehicle privat.
Com es vol fomentar l’ús el transport públic quan ni tant sols es posa informació a les parades sobre les línies, el seu recorregut o els horaris ?
En el ple de maig de 2009 es va aprovar que en un període màxim de tres mesos es posaria almenys informació a totes les parades. Més d’un any després, sense que s’hagi complert l’acord, es decideix retallar el servei.
Quina presa de pèl és aquesta?
Hi ha hagut mai interès a promoure l’ús del transport públic i en concret d’aquesta línia?
Quin serà el següent pas?
Un govern no hauria d’estar obligat a complir allò que aprova el seu plenari?
El transport públic hauria de ser un servei i no simplement un negoci. I aquest servei funcionarà si es fa còmode i fàcil d’utilitzar pels usuaris, útil, és eficient, funcional...
Hi ha dues maneres d’actuar:
- La propagandística. Fer Inauguracions i actes, per exemple, durant la setmana de la mobilitat sostenible. Després, res.
- O implicar-se perquè les coses funcionin, es consolidin i perdurin, tot fent que cada pas sigui un avenç cap al poble que volem.
No cal dir que a Salt governa la primera.